Štrudla (pita, savijača) od jabuka



apple strudel



Ovaj jednostavni kolač od za koji su potrebne samo jabuke i kore za štrudlu uz nešto začina, prvi je kolač koji sam ikada pokušala napraviti kad sam imala 11 godina.
Nije baš bilo uspješno, iako sam ja sve napravila dobro, ali kriva je pećnica na drva jer mi se ugasila vatra.
Od tada sam postala nešto stručnija, a moguće i zato što sad koristim standardnu pećnicu na struju.

Pa idemo na recept:


Potrebno je:


  • 500 g gotovih kora za štrudlu (obično koristim tanje kore, ali može se napraviti i s debljima),
  • 1 kg jabuka (ovo je približna količina, može se staviti i nešto više)
  • 1-3 žličice cimeta (po ukusu)
  • 1 vanilin šećer
  • 3-4 žlice krušnih mrvica (možete ih zamijeniti  mljevenim zobenim pahuljicama)
  • ulje za premazivanje i topla voda

Priprema:

  • Jabuke oguliti i izribati. Količina je približna.  Ja obično računam 1 veliku jabuku ili 2 manje na 1 savijaču. Ako su jabuke iz biološkog uzgoja, tada ih ne gulim, samo ih usitnim zajedno s korom.
  • Jabukama dodati cimet, vanilin šećer i krušne mrvice. Količina mrvica ovisi o tome koliko su jabuke sočne. Ako su vam jabuke kisele ili baš volite jako slatko, možete dodati i nešto šećera, ali ja ne stavljam jer mi je štrudla baš fina ako je malo kiselkasta. Sve lagano promiješati.

apples and spices for strudel

  • U lim za pečenje (koristim originalni lim za pećnicu u koji mi stane 5-6 štrudli) staviti namočeni pek papir i premazati ga uljem.
  • Pećnicu uključiti da se zagrije na 180 stupnjeva C.
  • Pripremiti zdjelicu s toplom vodom i u nju dodajte 3-4 žlice ulja. To će služiti za premazivanje kora.
  • Na radnu površinu staviti vlažnu kuhinjsku krpu i na nju koru za štrudlu. Ako radite s tanjim korama za 1 savijaču idu dvije kore. Koru premazati mješavinom ulja i vode, pa na to staviti drugu koru, nju isto navlažiti vodom i uljem, pa rasporediti jabuke na 2/3 površine.

recipe for apple strudel


  • Pomoću krpe zarolati kore, pa štrudlu premjestiti na lim. Tako napravite dok ne potrošite sve kore. Sve štrudle premazati uljem i vodom i staviti u pećnicu. Od pakiranja koje se kupuje u dućanima, obično se može dobiti 5-6 štrudli, a to je količina koja stane u lim za pečenje. Ako vam ostane neupotrebljenih kora, možete ih zamrznuti, pa kasnije iskoristiti, npr. za ovaj recept.



Apple strudel is ready for baking


  • Peći 25-30 min u pećnici na 180 stupnjeva C. Kad se štrudla lagano zarumeni možete ju izvaditi.
  • Ostaviti da se malo ohladi, pa kroz sito (ja koristim cjedilo za čaj) pospite šećerom u prahu.

Baked apple strudel


  • Štrudlu izrezati i servirati. Može se jesti i topla, iako je meni najbolja hladna, pa uz jutarnju kavu -  to je fantazija. Jedini problem je što često ne preživi do jutra.

quick recipe for apple strudel


Varijacije:
  • U jabuke možete iscijediti sok 1 naranče ili mandarine, a ako imate biološki uzgojeno, možete i naribati koricu. Daje izvrstan miris i osvježavajući okus. Ovo se može napraviti i s limunom.
  • Umjesto krušnih mrvica dodajte  nekoliko žlica mljevenih suncokretovih sjemenki.

Želim vam dobar tek!






Primjedbe