Pecivo, kruh, pogača, pizza


Jedan recept za sva peciva  





Isti recept koristim i za pizzu, razna peciva i pogače.







Ovo je u stvari prilagođeni recept za pekarske kifle koji mi je preporučila moja prijateljica sa interneta,  koja mi je dala i  jako korisne savjete o pečenju kruha i peciva. Hvala ti Jovana!
Ja sam neke sitnice malo prilagodila. 

Kada pečem kruh ili pizzu stavljam vodu, a mlijeko za kiflice i slična peciva.


Potrebni su slijedeći

sastojci: 

  • 500 g brašna,
  • 2,5 dcl vode ili mlijeka,
  • 1 mala žličica šećera,
  • 1/2 velike žlice soli, 
  • 1/2 velike žlice octa,
  • cca 1/6 svježeg kvasca,
  • 2 žlice ulja,
  • po želji sezam ili lan za posipanje.



Priprema: 

  • U šalicu stavite kvasac, žlicu brašna, šećer i cca 1 dcl mlake vode, promiješajte i ostavite oko 10 minuta na toplom mjestu da se digne.
  • U većoj zdjeli promješajte brašno i sol, dodajte dignuti kvasac, ocat, žlicu ulja, mlaku vodu ili mlijeko, promiješajte žlicom, pa zamijesite tijesto.




  • Po potrebi dodajte malo brašna dok mijesite. Kad ste umijesili, premažite tijesto uljem i ostavite u pokrivenoj zdjeli na toplom mjestu da se digne.



  • Kad se tijesto dignulo, istresite ga na pobrašnjenu površinu i ponovo promijesite.



  • Sada možee formirati peciva, kruh, pogaču, pizzu, što već želite raditi.


  • Ovdje na slici se vidi kako sam razvukla tijesto za pogaču punjenu sirom i tikvicom.
  • Ako radite peciva, razvaljajte tijesto u krug debljine 0,5 - 1 cm, pa ga zarolajte, za kifle izrežite u trokute i zarolajte od šire strane prema vrhu, ili formirajte pletenice, okrugle žemljice ili sl. 
  • U protvan gdje ćete peći stavite papir zapečenje ili Al-foliju i poslažite peciva. Premažite ih mješavinom ulja i vode i po želji pospite sezamom ili lanom ( makom, nekim drugim sjemenkama). Mogu se premazati i razmućenim jajetom. Ostavite ih na toplom mjestu da se dignu.



  • Kad su peciva dignuta, stavite ih u pećnicu zagrijanu na 200-220'C i pecite 12 - 15 min.
  • Kad su pečena, izvadite iz pećnice i još malo ostavite u tepsiji prekriveno krpom.
  • Nakon 10 - 15 minuta možete ih izvaditi.




Jako je ukusno i krasno zamiriši cijela kuhinja. Vjerujem da se vidi iz priložene slike, dok sam otišla po fotoaparat, već su mi ćvaknuli okrajak!





Želim vam dobar tek!







Primjedbe